‘Doe de later-lekker-wonen-check’
“Nu woon je nog lekker, maar is dat over tien of twintig jaar nog zo? Nadenken over hoe je dan wilt wonen is helemaal niet gek. Sterker nog, dat is slim!”
Dat is de boodschap van de campagne ‘Ook later lekker wonen’ van de gemeenten Beverwijk, Bloemendaal, Haarlem, Heemskerk, Heemstede, Velsen en Zandvoort, de provincie Noord-Holland en woningcorporaties.
Hoe gelukkig oud worden
De website www.ooklaterlekkerwonen.nu is het hart van de campagne. Flyers, banners, busreclame en Facebook zetten de doelgroep aan om naar de website te gaan. De doelgroep is de 50-plusser, ook wel de jongere oudere. Op de website staat de vraag centraal: ‘Gelukkig oud worden…. Wat is daarvoor nodig?’.” De ‘doe de later-lekker-wonen-check’ leidt de bezoeker van de website langs allerlei informatie, zoals over het aanpassen van je woning, de blijverslening, wonen in een woongroep, bestaande verhuisregelingen van de corporaties en subsidies.