Nieuwe doelgroep voor De Linnenkoerier
Het staat nog in de kinderschoenen, maar in de Kop van Noord-Holland beginnen senioren een nieuwe doelgroep te worden voor De Linnenkoerier.
Het is een typisch voorbeeld van een balletje dat vanzelf is gaan rollen,zegt de directeur van het Helderse bedrijf in het Noordhollands Dagblad. “Ik zat op een verjaardagsfeestje en vertelde dat ik mijn beddengoed zelf niet meer was, dat ik het meeneem naar mijn werk. Dat leek een paar aanwezige senioren ook wel wat. En van horen zeggen is het verder gegaan.”
Wassen en strijken
Verwachting is dat meer ouderen zijn die ervoor voelen. “Want dat wassen gaat misschien nog wel net, maar senioren willen het ook gestreken hebben en dat is op een gewone strijkplank altijd al een crime.” De Linnenkoerier startte drie jaar geleden als onderdeel van een al lang bestaand bedrijf in linnenverhuur: door de opkomst van de bed & breakfast werd de koerier ingesteld. “Er zijn B&B’s met maar één kamer, daarvoor is het wassen en strijken een heel gedoe. Die bestellen naar aanleiding van hun boekingen.”