Nooit meer je schoenen aanraken
In een schoenenwinkel hing een reclame voor het merk Skechers, en dan specifiek de ‘slip-in’-schoenen, schrijft Paulien Cornelisse in haar column in de Volkskrant: ‘Stap in en loop weg’. Als aanprijzing stond erbij: ‘Niet meer bukken. Aanraken niet meer nodig. Geen gedoe.’ Het is kortom een schoen die vooral wordt getarget op senioren, constateert de columnist van de Volkskrant: voor wie bukken soms een opgave kan zijn.
Cornelisse wilde al denken niet de doelgroep te zijn, maar toen zag zij welke senior er met een gelukzalige glimlach op de foto stond. ‘Gezeten op een kruk, met aan zijn voeten de onaangeraakte schoenen: Ruud Gullit.’
Kijk, dat verandert de zaak voor de columnist: ‘ Ruud Gullit lijkt me nu bij uitstek een man die zorgt dat hij niet te veel hoeft te lijden in het leven. Dus als hij zichzelf laat fotograferen naast de tekst ‘Nooit meer je schoenen aanraken’, dan kunnen we ervan uitgaan dat dat je leven beter maakt.’