Zwitserleven gevóel centraal

Zwitserleven is er zo ongeveer als enige verzekeraar in geslaagd om in de Van Dale te komen met het zwitserlevengevoel. Toch kiest de pensioenverzekeraar niet voor dat woord in zijn nieuwe campagne, zo meldt vakblad am. De keus is gevallen op: Zwitserleven gevoel.

De verzekeraar wil met de campagne ‘Een gevoel dat we delen’ benadrukken een nieuwe koers te varen en het ‘Zwitserleven gevoel’ een nieuwe richting te geven. “Met de start van de campagne wordt ook meteen de nieuwe positionering duidelijk. Stond in eerdere campagnes de pensioengenieter centraal, nu zien we vooral de personen die met hen meegenieten. Want dat is het mooie van het Zwitserleven gevoel: anderen voelen het ook.”

Emotie toevoegen

“In deze nieuwe campagne staat gevoel centraal. Een gevoel dat we delen. Omdat pensioen een complex onderwerp is, willen we juist emotie toevoegen, en het onderwerp begrijpelijker maken. Dat doen we bijvoorbeeld door te laten zien dat je niet met pensioen hoeft te zijn om te genieten van het Zwitserleven gevoel. Daar ligt onze focus, ook onze ambitie voor de komende jaren.”

Pensioenambitie

Door het Zwitserleven gevoel los te schrijven, wordt het aan de ontvanger overgelaten om na te denken over met wie zij dat gevoel willen delen, aldus de uitleg bij am. “Zwitserleven staat voor pensioen. Het gevoel staat voor de pensioenambitie van de deelnemer. Daarnaast, en dat is vooral praktisch, merken we dat het Zwitserleven gevoel leesbaarder is.”