Keuzemodule Age-Friendly Thinking
Bij Fontys Hogeschool is de eerste groep tweedejaars studenten van de bachelor Gezondheid met de keuzemodule Age-Friendly Thinking gestart.
Beleven en verwonderen zijn belangrijk in de nieuwe module, aldus de hogeschool. “Studenten zullen zich breed oriënteren op de impact van langer leven en werken pro-actief samen met oudere mensen. De samenwerking met oudere mensen vindt zowel plaats tijdens de onderwijsbijeenkomsten op school, als buiten de muren van Fontys in bijvoorbeeld leerwerkplaatsen.”
Welbevinden verbeteren
De module focust volgens Fontys op verschillende thema’s: Studenten onderzoeken hun eigen beeld van oudere mensen, leren hoe zij het best contact kunnen maken met oudere mensen en werken een concreet idee uit om het welbevinden en de participatie van oudere mensen te verbeteren.
Kansen en uitdagingen
“We hebben met deze nieuwe module de focus gelegd op het ontdekken van de kansen en uitdagingen die verouderingsvraagstukken met zich meebrengen. De studenten hebben zelf de regie over de sector en doelgroep oudere mensen waarin hun interesse ligt,” aldus de onderwijsontwikkelaars.