ABN Amro zet meer financiële zorgcoaches in

Bankieren wordt alsmaar digitaler en voor de meeste mensen is dat geen enkel probleem. Maar er zijn ook Nederlanders zoals ouderen die hulp nodig hebben om mee te kunnen blijven doen. Voor hen zet ABN Amro steeds vaker financiële zorgcoaches in die de klant gratis thuis komen helpen, meldt de Telegraaf.

Via de seniorenlijn

“De meesten melden zich telefonisch bij ons, via de seniorenlijn”, zegt een financieel zorgcoach van ABN Amro. Zij werkt tot vijf huisbezoeken af op een dag. “Wat we ook vaak zien is dat een familielid contact opneemt wanneer iemand zijn bankzaken niet meer goed zelf kan doen. Ze willen voorkomen dat hun naaste het slachtoffer wordt van oplichters.”

Meer dan honderd

Het aantal medewerkers van de bank dat is opgeleid tot financiële zorgcoach is volgens de Telegraaf de afgelopen jaren snel gegroeid. In 2016 waren het er nog zes. Nu viert de bank dat de grens van honderd zorgcoaches is gepasseerd. Volgens ABN Amro doen steeds meer klanten hun bankzaken digitaal. “De grote uitdaging voor ons is zorgen dat klanten ons weten te vinden als het niet lukt”, zegt het hoofd van de afdeling.