Aangewezen op de zelfscankassa
Lezer uit Emmen wil graag twee trends in de hedendaagse samenleving bespreken die met name ouderen slecht bekomen,aldus de rubriek Miniman in Dagblad van het Noorden.
“Bij een supermarkt als Albert Heijn is tegenwoordig nog maar een kassa open, Miniman. Zelfs als het heel druk is!”, moppert meneer. Voor de rest ben je aangewezen op zelfscankassa’s. Maar veel ouderen vinden het helemaal niet prettig om zo’n zelfscan te gebruiken. Die willen graag nog wat sociaal contact aan de kassa. Ik hoor daar veel mensen over klagen”, vertelt hij.
Alleen nog website of app
En alsof de ouderen nog niet voldoende leed wordt berokkend, las meneer ook nog in een brief van de SNS-bank dat die vanaf januari stopt met telefonisch bankieren. Klanten zijn voortaan aangewezen op de website of app. “Maar ook dit treft juist weer de ouderen, Miniman”, vervolgt meneer. “Die vinden het prettig dat ze even telefonisch hun saldo kunnen checken of geld tussen hun rekeningen kunnen overmaken.”