Eiwit als het witte goud

De eiwitshakes en proteïnerepen vliegen je om de oren, in de supermarkt, de drogist, zelfs bij het tankstation, aldus Dagblad van het Noorden. Eiwit als opgeklopte hype?

Gezondheidsgoeroe Arie Boomsma noemt ‘hypes altijd een beetje overdreven’. “Het is belangrijk dat je als consument goed begrijpt dat zo’n supplement niet voor niets een supplement heet, iets dat je dus als aanvulling moet zien op wat je eet. Vers en gevarieerd eten is altijd de basis.”.”

Onmisbaar

Boomsma noemt in Dagblad van het Noorden eiwit ‘onmisbaar’. Wat betreft de sport- en zakenman, die binnenkort een sportschool voor ouderen opent – NestorGym – moeten vooral ouderen opletten dat ze voldoende van het ‘witte goud’ binnenkrijgen. “Vanwege spierverval en andere belangrijke lichamelijke functies die minder worden. Eiwitten zijn je bouwblokken.”

Woelige markt

Boomsma verkoopt met zijn merk Boom naast proteïne (eiwit), ook ‘greens’ en creatine. “Ik hou het nuchter. We verkopen alleen producten die ik zelf al heel lang gebruik.” Boom is een ‘klein merk in een woelige markt’, aldus Boomsma in Dagblad van het Noorden. “Het is ontzettend leuk om producten te ontwikkelen waar ik enthousiast over ben.” Toch zegt hij: “Haal je eiwit zoveel mogelijk uit voeding, laat je niet gek maken!”