Ongelukkig met digitale bereikbaarheid
De gemeente Hollands Kroon laat onvoldoende zien dat ze inwoners, ondernemers en instellingen graag van dienst is. Dat blijkt volgens het Noordhollands Dagblad uit een onderzoek dat in opdracht van de gemeente is uitgevoerd.
Het onderzoek kwam voort uit de vraag hoe effectief de communicatie verloopt en of dit aansluit bij de wensen van de samenleving. Daarbij werd zowel gekeken naar de communicatie binnen de ambtelijke organisatie, college en gemeenteraad als de communicatie richting burgers, bedrijfsleven enzovoorts. Wat de communicatie naar buiten toe betreft kan de gemeenten winst boeken door meer ‘de leiding te nemen in de afhandeling van zaken’.
Brievenbus en telefoon
Wat de digitale bereikbaarheid aangaat, valt volgens het Noordhollands Dagblad met name op dat ouderen in de gemeente niet gelukkig zijn. Die categorie heeft behoefte aan persoonlijk contact en informatie die via de brievenbus of telefoon komt. ‘Ze missen bepaalde informatie omdat deze alleen digitaal wordt verspreid. Sommige inwoners weten niet dat er altijd een mogelijkheid is om te bellen en het maken van een fysieke afspraak’, aldus het onderzoek.