Hunkemöller vernieuwt voor ouderen
Het 140-jaar oude Hilversumse lingeriebedrijf Hunkemöller heeft met een nieuwe eigenaar ’een stevige financiële’ basis om het merk te vernieuwen. Dat zegt Hunkemöller-ceo Brian Grevy in de Telegraaf. Vrouwen van alle leeftijden moeten er terechtkunnen voor lingerie, nachtkleding en zwemkleding. Oudere klanten worden in de mode, en ook in de retail steeds belangrijker.
Alle leeftijden
De vernieuwde collecties moeten gedragen worden door vrouwen van alle leeftijden. Grevy zegt in de Telegraaf: “Ik wil niet over een collectie voor oudere vrouwen spreken, want waarom zou een vrouw van vijftig er niet sexy uit willen zien?” Desalniettemin wordt de collectie aangepast aan de verlangens van een oudere clientèle.
Zilveren generatie
Fashionretailers mikken volgens de Telegraaf al langer op de ’zilveren generatie’. Uit projecties van de Wereldbank blijkt dat mensen van boven de vijftig in Europa 79% van de groei in uitgaven voor hun rekening nemen. Dat komt omdat ze meer geld hebben.
Online passen
Ouderen zijn ook langzamer met het overstappen op online winkelen. Het bouwen van een vernieuwde online winkel staat nog op het programma bij Hunkemöller. De winkelketen werkt ook aan betere online passystemen om te zorgen dat het aantal kostbare retourzendingen kan worden teruggebracht.