Digitale sociale kaart met 1200 diensten
Eindelijk is hij er dan, meldt dagblad de Limburger: de digitale sociale kaart van Maastricht. Met een overzicht van ruim 1200 lokale diensten, variërend van hulp bij schulden tot ontmoeting en van opvoedondersteuning tot dagbesteding voor ouderen.
Op de website zijn alle activiteiten ondergebracht in twaalf thema’s. “Het ultieme overzicht is er nog steeds niet; organisaties kunnen zich nog melden.” verwacht dat Verwachting is volgens de Limburger dat het ‘ultieme overzicht’ straks zo’n tweeduizend activiteiten telt.
Het moet wel kloppen
Er zit permanent een redactie op van twee mensen, die ervoor moeten zorgen dat de gegevens up-to-date blijven: “Want het moet wel kloppen. Als mensen twee keer tevergeefs een telefoonnummer bellen, zullen ze de kaart niet snel meer opzoeken”, zegt de wethouder in de Limburger.
Publiekscampagne’
In januari volgt een publiekscampagne om inwoners te wijzen op de digitale sociale kaart. Die krijgt ook een papieren broertje in het nieuwe magazine TiM, dat in de loop van volgend jaar verschijnt met interviews en een ‘samenvatting’ van de sociale kaart.