Deloitte volgende stap digital human
Deloitte gaat in september in samenwerking met UneeQ en twee zorgorganisaties een prototype van een zogeheten Digital Human creëren.
In vijf weken tijd wil de adviesorganisatie een ‘minimum viable product’ (MVP) ontwikkelen en in productie nemen. Midden oktober start Deloitte vervolgens met nog eens twee prototypen, zo valt te lezen in ICT&health.
Met Wendy door coronacrisis
Deloitte Digital en Omring sloegen eerder dit jaar de handen ineen in de strijd tegen onzekerheid en isolatie bij ouderen in tijden van corona. Beide partijen hebben daartoe de pilot ‘Digital Human’ Wendy geïntroduceerd. Nu veel ouderen als gevolg van de coronacrisis nog steeds meer dan gebruikelijk thuis moeten zitten – en veel dagelijks contact nog altijd moeten missen – kan een Digital Human een deel van die gemiste menselijke interactie vervangen.
Gehoord voelen
De beleving is dat het daarbij makkelijker is om slechts één knop in te drukken en te kunnen spreken, in plaats van de samenvatting van je vraag te typen. Je voelt je letterlijk ‘gehoord’. Tegelijkertijd kan het een efficiënte bron van informatie zijn, omdat gesproken tekst beter overkomt dan platte tekst. Zeker voor bepaalde doelgroepen, zoals ouderen of slechtzienden, is deze informatie beter te verwerken. De pilot met ‘Digital Human’ Wendy is een eerste stap naar een nieuwe manier van informatievoorziening in de toekomst. Een toekomst voor de zorg, waarin de mens centraal staat.