KBO: geen reclame theaterstuk seniorenseks
Het was een vergadering waard, gisterochtend bij de KBO-Kring Breda. Is het wenselijk dat de Katholieke Bond van Ouderen reclame maakt voor een theatervoorstelling over seks en intimiteit bij senioren? Na ampel beraad klonk volgens BN De Stem een duidelijk ‘nee’: “Seksualiteit is aan mensen zelf.”
En dus gaat de KBO-Kring niet in op het verzoek van Theatergroep Zout om publieke bekendheid aan te wakkeren voor het stuk Lust Liefde Leeftijd dat vanaf vrijdag wordt opgevoerd bij Podium Bloos in Breda.
Dit is iets privé
“Dit is iets privé. Wij vinden dat de KBO zich daar niet mee moet bemoeien”, aldus bestuurslid Wim Hendrikx in BN De Stem. Het is de ouderenorganisatie niet ontgaan dat posters over de voorstelling, waarbij een seniorenpaar liefdevol tussen de lakens ligt, niet overal in de Bredase contreien gewaardeerd worden. Komt bij dat mondelinge reacties van ouderen de KBO sterkt in zijn gevoel dat de bond niet de boer op moet met Lust Liefde Leeftijd. “Het zijn weliswaar niet veel reacties, maar geen enkele is positief. Het kan best zijn dat sommige mensen het onderwerp van de voorstelling heel inspirerend vinden; we wensen de theatergroep ook veel succes. Maar wij doen er verder niets mee”, zegt Hendrikx.