50+ groeimarkt Onderlinge Nederland
Onderlinge ’s-Gravenhage is niet bekend bij het grote publiek. Om meer leden te werven en verder te groeien bij de doelgroep -50-plussers- verandert volgens het FD vanaf vandaag de naam
‘Vanaf nu zijn wij Onderlinge Nederland, zodat iedereen weet dat we er zijn voor heel Nederland’, zegt algemeen directeur Seada van den Herik in het FD. Daarmee wil de verzekeraar nieuwe leden werven voor ‘eenvoudige’ levensverzekeringsproducten, zo vertelt ze in het FD. Onderlinge telt momenteel zo’n 200.000 leden, en dat zijn vooral 50-plussers. Het is de doelgroep die Van den Herik (53) nadrukkelijk voor ogen heeft.
De totale groep van mensen boven de 50 groeit in Nederland: de verwachting is dat tegen 2040 de helft van de Nederlanders hiertoe behoort. Momenteel zijn er zo’n 7,3 miljoen 50-plussers, en de helft van hen is tussen de 50 en 65.
ZilverHuisHypotheek
Onderlinge Nederland wil volgens het FD die groep gaan bedienen, onder meer met de ZilverHuisHypotheek, zodat mensen langer in hun huis kunnen blijven wonen of hun pensioen kunnen aanvullen door de overwaarde op te nemen. Ook individueel voor pensioen sparen met een vaste, gegarandeerde uitkering moet nieuwe leden direct aantrekken. ‘De omzet is in een paar jaar verdubbeld naar €200 mln en we willen die €200 mln in de toekomst nog eens verdubbelen’